Telefoon (0418) 511 350 Fax (0842) 150 015 E-mail info@smcgroup.nl

Laatste nieuws

Richemont en SMC blijven een gouden combinatie

We zetten onze partners graag in de spotlight. Deze keer aan het woord: Richemont.

 

Je komt niet vaak op zo’n indrukwekkende plek als op het hoofdkantoor van horloge- en juwelengroothandel Richemont. Het immense pand aan de Herengracht bevat niet alleen vele werkplekken en een in-house contact center, maar ook een uurwerkmakerij waar pure ambacht aan de orde van de dag is. Een plek die een bijzondere facilitaire dienstverlening behoeft, net als hun boetieks door heel Nederland.

Toen Willem de Ligny (65) zo’n 35 jaar geleden startte bij Richemont, bestond het bedrijf slechts uit een tiental mensen. Hij begon als boetiekmanager bij Cartier, aan de overkant van de straat waar Richemont nu huisvest. Vandaag de dag is hij alweer tien jaar Facilities en Security Manager. In ieder geval tot eind mei, want daarna gaat Willem met een welverdiend pensioen.

Een wel heel bijzondere klant

Willem: “Vanaf 2000 zijn we gevestigd in dit gebouw aan de Herengracht. Daarvoor werkten we altijd vanuit huurpanden. Dit was ons eerste eigendom, en daar kwamen nogal wat eisen bij kijken. Toentertijd hebben we dit overgenomen van de vorige eigenaar, samen met het toenmalige schoonmaakbedrijf. Dit hebben we jarenlang voortgezet totdat we zó groot werden dat we de instructie kregen om offertes op te gaan vragen. Toen kwamen we in contact met SMC, en kwamen we erachter dat ze facilitaire dienstverlening wel heel goed kennen.”

Richemont is gevestigd in een historisch pand, met veel kennis en materiaal in huis. Het is vooral een bijzondere klant door de omvang en hun uurwerkmakerij. “SMC heeft ons geholpen met dit pand en onze boetieks. Zij weten precies welke soort schoonmaak het beste bij ons past”, aldus Willem.

Diverse facilitaire dienstverlening

Willem is ook erg te spreken over de neutrale audits, de voorlichtingen aan hun eigen medewerkers, en de schoonmaak op maat. “Ik vind het erg belangrijk dat de schoonmaak objectief wordt getest. Daarnaast zetten we SMC inmiddels ook in voor het voorlichten van ons eigen personeel. Soms is er wat weerstand tegen nieuwe methodes, zoals het gebruik van microvezeldoekjes. SMC geeft onze medewerkers dan de nodige voorlichting, om die weerstand weg te nemen.

Daarnaast bieden ze ons een schoonmaakprogramma op maat, dat perfect aansluit op onze wensen en behoeften. We zijn heel groot geworden en hebben zoveel verschillende activiteiten, daar hoort een zeer diverse facilitaire dienstverlening bij. Zo hadden onze medewerkers behoefte aan avondschoonmaak, naast dagschoonmaak. Maar ook onze boetieks in bijvoorbeeld de PC Hooftstraat behoeven een intensieve schoonmaak. SMC heeft daarvoor gezorgd.

SMC biedt het totaalplaatje

Wanneer we Willem vragen wat SMC voor Richemont de ultieme partner maakt, heeft hij een duidelijk antwoord. “Wij hebben kennis van juwelen en horloges. Dat is ons vak. Maar schoonmaak is ook een vak. En daar heeft SMC weer verstand van. Ze kijken heel nadrukkelijk naar prijs/kwaliteit. Wij hoeven niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, wij hebben kwaliteit nodig. SMC biedt ons hierin het totaalplaatje”.

Wij bedanken Willem hartelijk voor de prettige samenwerking, en wensen hem een fantastisch pensioen toe!

Kennis van facilitaire dienstverlening helpt kosten besparen.

Innovatie staat hierin centraal.